Slösat vatten idag...


Läser i diverse Facebooktrådar diskussionen kring att det inte råder bevattningsförbud i Borås Stad. Den ena tycker ditten, den andra tycker datten. Den får vatten ur den täkten, någon annan ur en annan täkt.

 

 

Ähh, jag har inte kommunalt vatten, så rör ju inte mig. Eller…?

 

Tycker att någonstans är det ju trots allt samma vatten, om än ur olika vattendrag, /-täkter vi nyttjar.



Här är vi fortfarande tacksamma över regnet för fyra veckor sedan så vi kan ha till toaletten.

Vi hämtar vatten i dunkar för att dricka och diska.

Vi åker till bekanta och tvättar när det ekar i garderoben.

Vi åker till jobbet och snabb-duschar varannan, var tredje dag (tur semestern är slut snart :)  )

Vi har slutat vattna odlingarna för att prioritera vattnet till annat.

Vi får ont i fötterna av att gå på gräsmattan när den är gul och stubbig.

Men det jag saknar mest är inte att kunna borsta tänderna med rinnande vatten (vilket ALDRIG görs ändå!), det är inte att kunna köra diskmaskinen eller tvättmaskinen.
Nej, ty det jag saknar mest är att ”slösa” lite vatten på att torka golven :)

Men allting är relativt, och man lär sig hitta lösningar. Tills vattnet är slut. Totalt slut...

Men gräsmattan, ja den har folk grön i alla fall :)

Nej, nu har jag skitit färdigt. Ska ta min hink och gå ut på gården för att hämta lite ”spolvatten”

Allting är relativt...

 

(Och eftersom allting är just relativt, så slösade jag faktiskt vatten i dag. Sex-sju liter tog jag och torkade golven med :) Slöseri, slösera. Men nu är det städat inför jobbstarten i morgon!)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörig äggröra...

Inte ens här slipper man..!

Tage has arrived! :)