Tage has arrived! :)

Då har min lille goding kommit. För drygt fyra veckor sedan. 1 februari 05,03 kikade han ut. 51 cm och 3910 gram. Jag blev igångsatt på torsdagen. Fick någon vätska jag glömt namnet på vid sex tillfällen. Gubben var inne och gjorde mig sällskap, men skickade hem honom vid 19-tiden. Så roligt är det ju liksom inte att bara sitta och stirra i ett rum...

Vid 22-tiden hoppade jag i pyjamasen och kröp ner i landstingets sängkläder för första natten av flera kommande. Jag vaknade vid 00,30 av att jag hade lite värkar. 01,30 ringde jag på personalen och vad om lite alvedon. Dom frågade om det var dags att föda barn, vilket jag å det bestämdaste hävdade att det inte var. Men 02,30 var det ”lite” mer värkar varpå jag återigen ringde på personalen. Var öppen fem cm så flyttades över i ett förlossningsrum. 02,40 ringde jag gubben och sa att han kunde börja rulla inåt om hav ville vara med. Han hade lika bråttom som vanligt när man ber om något, så dök väl upp runt 03,20 :) 

Fick ta mina värkar och krypa ner i ett badkar. Riktigt skönt hade jag där tillsammans med lustgasen ;) Men förstår inte riktigt med smidiga med att bada, för på ett eller annat sätt ska man ju ur det också. Inte särskilt smidigt med världens värkar. Efter en mycket otrevlig och ond promenad på ungefär fyra meter var jag så på sängen, och krystvärkarna kom ganska så snart. Någon bedövning kom aldrig till stånd (bortsett från lustgasen), fanns nog inte tid till det, så kändes lite mer än med de andra. Några få minuter senare var gossen dock kommen till världen. 


Föräldraledigheten har tagit vid. Idag roade vi oss med att städs huset. Dammsuga och torka golven. Ingen storstädning, men det gjorde skillnad ändå. 


Idag är det Axels två-års dopdag. Två år sedan. Vilken dag! 65 personer på middag och en catering-firma som glömt beställningen... Vojne, vojne... Men det tar vi en annan dag. Ska passa på att sova när Tage så gör :)


Natti natti Zzzzzzz


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörig äggröra...

Inte ens här slipper man..!