Älg och äpplen...

Gjorde ett försök att göra äppelmust i veckan. Att safta och sylta och hej och hå, men must har jag aldrig gett mig i kast med. 

Efter lite googlande och receptläsande och funderande konstaterade jag att jag hade inget av det man"behövde" förutom ägg och stektermometer :)

Men, men. Tog fram köttkvarnen, saftsil och knytnävarna och började. Körde äpplena i kvarnen, lät dom rinna av i saftsilen, knödde med nävarna och slog sen på gryta för pastörisering. Därefter på flaska för avsmakning. Smakade mumma!

Så himla bra så jag tänkte göra en sats i helgen och försöka satsa på att göra cider. 

Tills jag vaknade i morse... och upptäckte att älgar hade vart i trädgården och länsat mina äppelträd så högt de nådde! 😂

Får försöka få tag i lite mer äpplen tror ja!

Nu mysa med Axel som sover på bröstet mitt ❤️


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörig äggröra...

Inte ens här slipper man..!

Tage has arrived! :)